lørdag 22. november 2008

Eksamensnørding? Kor?

Jaha, her e eg altså igjen.

Det e ikkje nogen spesielt goe gronn te at eg e her, men det kjenne eg at eg ikkje bryr meg så møje om. Goe gronn e teit! Det som derimot e kult, e at eg har oppdagt noge veldigt interessant om meg sjøl. Og det kan eg jo ikkje akkorat gå rondt å bæra inni meg.

Kossen udtale du sj-lyden? Den som e i skip, skjørt og kausjon?
Hvis du e vanlige (elle det som lærebogå mi PÅSTÅR e vanligt) så legge du tongespissen din litt bag tennene, oppi der, og blåse loft igjønå et lide mellomrom. Hvis du gjer det, så lage du enn apiko-postalveolar sj-lyd.
Eg, på mi sia, gjer noge aent lurt, eg legge nemligt tongespissen min heilt fram i monnen, neri den der hålå nerføre tennene.
Så det eg lure på e; e eg den einaste som gjer det?

Så..
..eg lese te eksamen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

eg tror du seie kjokolade.

Anton sa...

du er sikkert ikke den eneste I VERDEN men jeg tror ikke det er så innmari vanlig egentlig.